Ægroto dum anima est, spes est. (Erasmus, Adages, 2.4.12)

1 Mayıs 2011 Pazar

herkes duymalı bunu, herkese anlatmalıyım

5/01/2011 01:16:00 ÖÖ Posted by mistrafantastic , No comments
hilton center'da işadamı murat soner suikaste uğradı. olayda yaralanan ve ya ölen başka bir kişinin olması sevindirici olarak nitelendirilirken, olayı görenlerin şoku atlatamadıkları söyleniyor.  hayatını kaybeden murat soner'in yakınlarına ise polis tarafından koruma sağlandı.

* * *

dürbünün ucundan görünen saçları. her tarafından kalite akan bir takım elbise. yeni yapılmış dişleri. yanında (muhtemelen) parasından faydalanmak isteyen bir kadın. siyah, dizlerine kadar inen saten bir elbise. keyifler gıcır. formaliteden selamlaşmalar ve ve gülüşler. sonra sessizlik.

konuşma için kürsüye ilerliyor. alkışlar geniş olan salonda çınlıyor; bir süre sağır olacak gibi hissediyor olmalı. elini kulağına götürüp kapatmasından anlayabildiğim bu. yavaş, özgüvenli adımlar. haritadaki yerini bilmediği ülkeye yapacağı konuşma metni kürsüde. her şey hazır. gözlüklü ve yaşlı kurucu üye onun takdim konuşmasını yapıyor, bittikten sonra üye reverans. alkışlar daha seviyeli. yere bakıyor, konuşma metninin ilk cümlesi aklında.

dürbünün öte tarafında sessiz nefes alışlar. siyah bir şapka kenarları yıpranmış. parmak uçlarından kesik eldivenler, sabitlenmiş leupold soğuk. hava rüzgarsız. yere uzanıyor, silahı kavrıyor, dürbünü henüz açık değil. nefes alış verişi daha düzenli oluncaya kadar bekleyip, son bir kez daha dürbünle kontrol ediyor.

dürbün açık. hafif bir rüzgar başlıyor, yaklaşık 430 metre mesafe için rüzgar önemsiz. son nefesini alıyor. saniyede 830 metre hızla namlusundan çıkan kurşun hedefine yarım saniyenin biraz üzerinde bir sürede varıyor. kurucu üyenin üzerindeki kanı görenler çığlıklarla kaçışıyor.

silahı topluyor ve merminin kovanını alıyor.  havalandırmaya doğru yöneliyor.

* * *
olaydan bir saat sonra, televizyonda yapılan özel yayında, gazeteci yazarın söyledikleri:

sevilen bir insandı. bir çok göçmene yardımcı olmuş, hayırsever insanlardan biriydi. ailesinin başı sağolsun.



* * *

az sonra sorguya alınacağım. kız arkadaşımın ölümünden onu sorumlu tutup gazetecinin birine röportaj vermiştim. şüpheliyim. ellerinde kanıt yok. farkındalar. suçlayıcı bakışlar üzerimde, en fazla bir gün burada tutulabilirim ve yaklaşık yirmi iki saati bitti. bir şey söylemedim.

aslında metresleri ve yaptığı insan ticaretinin üzeri örtülmese bu kadar hayırsever olarak anılıp anılmayacağından emin değilim. devlet kendi yasalarına tecavüz edip bu gibi adamları koruyor. bunun üzerine gidenlerde ortadan kaldırılıyor. son giden kız arkadaşımdı. onun yaptırdığına eminim. zerre pişmanlığım yok.

içeri giriyorum. yarın gazetelere verilecek basın açıklamasında geçecek cümleleri söylüyorum. ellerimi sallayarak binadan çıkıyorum. herkesin içinde bir yılan dolaşacak acaba o muydu diye. yasalar benim tarafımda. sevilmeyeceğim. umrumda değil.

* * *

"olayın benimle bağlantısı kurulamaz. murat soner benimle devamlı görüşürdü. öldürülmesiyle alakalı değilim. olayın olduğu vakitlerde bu muhitte bulunan arkadaşlarımla görüşüyordum. sabah da sordular, öğleden sonra da. söyledim bilmediğimi. ne gariptir hep ben suçlanıyorum."

0 yorum:

Yorum Gönder